zaterdag 22 oktober 2011

Slabbetjes voor lieve baby's

De hartjes zijn met een zigzag steek vastgenaaid, een leuk detail!
De afgelopen tijd zijn er best een aantal baby's geboren in de familie en vriendenkring. Vind het helemaal leuk en gezellig die baby's en ik wordt er ook zo vrolijk van dat ik meteen als ik hoor dat er een kleintje op komst is, zin heb om wat voor de baby te maken. Slabbetjes zijn dan favoriet: iedereen vind het leuk, ze zijn altijd handig en ze zijn in een avondje (of als je heel snel bent in een uurtje) in elkaar te zetten. Als basis van de slabbetjes gebruik ik vaak badstof. Badstof kan je goed wassen en is een fijn stofje om mondjes mee af te vegen.


Voor de ene slab had badstof met daarop hartjes van een rood-ruit stofje en een gele bias-band rand. Van de meeste kindjes wist ik van te voren niet of het een jongetje of meisje zou worden, maar rood en geel kan altijd vond ik.

 


De andere slab is gemaakt van badstof voor de achterkant en een oud hollands, delftsblauw stofje voor de voorkant.
Voor de sluiting is overigens klittenband gebruikt.













Mochten jullie ook een slabbetje willen maken, dan kunnen jullie hier het patroon, dat ik heb gebruikt, downloaden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten