donderdag 13 oktober 2011

Het begin


Mijn vader is vooral creatief is in het ontwerpen van nieuwe machines en mijn moeder in het elke avond weer een verrassende maaltijd op tafel zetten (en het bakken van de lekkerste taarten!). Bij mij varieert het waar ik mijn creativiteit op een bepaald moment in kwijt kan. Zo heb ik bijvoorbeeld een hele tijd gehad waarin ik actief bezig was met scrapbooken, heb ik wel eens het idee gehad om boeken te gaan schrijven (nooit een serieuze poging ondernomen hoor!) en heb ik soms mijn schildermomentjes.. Maar de belangrijkste dingen waarin ik mijn creativiteit kwijt kan zijn toch wel het creëren van ofwel lekkere baksels / kooksel of jurkjes, rokjes, etuitjes enz.


Mijn allereerste kookboek 'De kleine kok' kreeg ik al jong van mijn tante Jennie. Dat boek was het begin van vele maaksels, wat meestal ook wel te eten was (gelukkig ben ik niet zo'n moeilijke eter!). Vele jaren en boeken later kook en bak ik nog steeds graag!
Met naaien ben ik wat later begonnen. Op mijn veertiende kreeg ik naailes samen met een vriendinnetje van haar moeder. Eens per twee weken nam ik dus mijn naaimachine mee en leerde van alles over rijgen, doorslaan, ritsen en 'brechjes' (wat eigenlijk gewoon een 'beleg' heet). Nadat ik er een aantal jaar niet zo veel meer mee heb gedaan heb ik het vorig jaar weer enthousiast opgepakt en ben in eerste instantie begonnen met  tassen naaien voor mezelf, vrienden en familie. Het liefst heb ik een item zo snel mogelijk af (ik weet het, geen goede eigenschap), en ik heb dan ik ook niet de ambitie om couturier te zijn maar ik vind het wel erg leuk om steeds meer bij te leren en alles steeds beter af te werken.
Op deze blog zal ik zo nu en dan mijn creaties laten zien, evenals dingen waar mijn inspiratie zoals vandaan komt, van andere blogs, kringloop-aankopen of mooie plaatjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten